Geef me je hand, geef mij ze allebei.
Ik zal je proberen te leiden in dat klasje van mij...
Je bent welkom, je mag er zijn.
Iedereen is zichzelf en dat is fijn!!

zondag 6 februari 2011

Pret in bad!

Aan de hand van een versje en een stappenplan leerden we onze neuzen snuiten. Veel kleuters kunnen al goed trompetteren met hun neus en krijgen de snottebellen er goed uit. Anderen snuffelen nog...
Hatsjie, hatsjie,
ik nies 
mijn neus is vies!
Even wachten, 
zakdoek,
snuiten,
alle snottebellen buiten!!
Juf vertelde een verhaaltje over Jules op het toilet. Jules kan al zelf zijn poep afvegen. Wanneer Jules in het bad moet, ziet mama echter een vieze bruine vlek in zijn broekje!!

1-kl.jpg
De experimenteertafel werd gevuld met water en zo konden de kleuters de poppen eens goed wassen!!


Ook Jules mocht wel eens in het bad. Samen met de kleuters hebben we hem een ferme schrobbeurt gegeven. De kleuters moesten hem wel goed vasthouden zodat hij niet kopje onder ging...

We leerden streepjes tekenen van de douche en ook bellen tekenden we na.
We kleurden een mooie 'Jules-zakdoek' en ook een 'Jules-zakdoekhouder'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten