Geef me je hand, geef mij ze allebei.
Ik zal je proberen te leiden in dat klasje van mij...
Je bent welkom, je mag er zijn.
Iedereen is zichzelf en dat is fijn!!

zondag 22 januari 2012

Dit ben ik!

De voorbije weken leerden we ons lichaam wat van dichtbij kennen. Zo keken we naar de verschillende lichaamsdelen en vergeleken die met elkaar. We verwoordden ook de lichaamsdelen. We bekeken ook onze handjes van dichtbij. Amai, wat kunnen we daar veel mee doen!!
Ook Jules was van de partij. Hij had een hele mand pittenzakjes mee waar we leuke spelletje mee speelden!
 
Aan de puzzeltafel konden we niet alleen leuke puzzels maken maar ook de aankleedpopjes leuke kleertjes aandoen. Zo konden ze veranderen in een politie, een superheld, een mooie prinses,...
Juf vertelde een verhaaltje van Jules:
Jules komt uit het bad en loopt in zijn blootje rond. Mama zit hem achterna om te kriebelen op zijn buik, aan zijn voeten en aan zijn tenen. Jules vindt het leuk! Dan is het tijd om te slapen en Jules doet zijn pyjama aan, hij krijgt een nachtzoen van mama en slaapt lekker met zijn lieve, zachte beer!
We leerden ook een kriebelliedje:

Ik kriebel op je  buikje, je buikje is zo zacht. 
Ik kriebel op je buikje, tot je lacht!
Kriebel, kriebel, kriebel en ik wacht.
Kriebel, kriebel, kriebel, kriebel,
tot je lacht!!

Met de noppers maakten we leuke poppetjes!
 
Juf tekende onze omtrek! Ja, wij worden al groot als je dat op papier ziet! Daarna mochten we die stempelen! Hebben jullie de resultaten al gezien??
  
 
Juf tekende Juleske op ons handen en hiermee zongen we een leuk liedje:
Waar is Juleske, waar is Juleske?
Hier ben ik! Hier ben ik!
Samen zijn we vriendjes, samen zijn we vriendjes!
En Juleske is weer weg, en Juleske is weer weg!
We varieerden hierbij en staken ook onze duim, pink en andere vingers achter onze rug!

Oei, wat was er nu gebeurd! De kindjes waren helemaal in stukjes! Puzzelen maar!! 

We maakten gekke popjes, maar hiervoor moesten we goed naar het kaartje kijken en dezelfde parels zoeken... 
We leerden onszelf schilderen...
In het kleine poppenhuisje vonden de kleuters de familie van Jules! 
 
In de kring speelden we voelspelletjes. Zo moesten we raden welk vriendje er voor ons stond door te voelen aan de haren, de kleertjes, het gezicht... Jaja, we konden dat héél goed!! We kennen onze vriendjes goed!!
 Ook juf Shauni die 2 weekjes bij ons in de klas komt helpen, zorgde voor leuke activiteitjes. We mochten onze handen schilderen en hiermee stempelen op een groot blad. Onze handen vuil maken is toch zò leuk!! 
Juf Shauni bracht ook een memory mee van de verschillende lichaamsdelen waar we samen mee speelden!
 
We telden met onze vingers tot 4!! Wanneer we dit goed lukte mochten we handjes knippen en dezelfde bij elkaar plakken! Dit lukt al heel goed!! 

We hadden deze week ook onze eerste jarige van 2012!!
Gelukkige verjaardag Djabrail!!

Nu we ons lichaam goed kennen, gaan we een stapje verder en gaan we lekker in bad!!

Groetjes,
juf Ruth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten