Geef me je hand, geef mij ze allebei.
Ik zal je proberen te leiden in dat klasje van mij...
Je bent welkom, je mag er zijn.
Iedereen is zichzelf en dat is fijn!!

zondag 16 september 2012

Dag Jules!

Maandag zat er een nieuw vriendje op de bank in de klas. Jaja, Jules is ook naar onze klas gekomen. 
Hij had zijn boekentasje mee en natuurlijk waren wij nieuwsgierig wat daar allemaal inzat...

We leerden hierbij ook een versje:
Ik ga naar de bijenklas,
met een zakdoek in mijn tas,
met een koek en een banaan,
stappestappe stap, 
hier kom ik aan!
Jules werkt graag samen met de kleuters! Zo mochten de kleuters deze week Jules puzzelen!
Juf vertelde een verhaal over Jules: 'Een nieuwe juf voor Jules'
Er komt een nieuwe juf naar de klas van Jules. Jules is heel nieuwsgierig en stelt allerlei vragen: Wat is je naam? Ben jij verdrietig? Eet je op school? Heb je een knuffel in de boekentas?... De nieuwe juf beantwoordt de vragen met heel veel plezier!
 Tijdens het vrije spel mochten we vrij knippen....

We konden ook puzzelen, boekjes kijken, met het huisje van Jules spelen, een ketting maken,... en nog zoveel meer! Nee nee, we vervelen ons niet!!

                    
We leerden verder de begrippen groot en klein door grote bollen op het grote kindje te stempelen en kleine bolletjes op het kleine kindje te stempelen!
We tekenden voor de eerste keer Jules. En ja, er zijn al leuke resultaten!!
Op woensdag hielden we een sportvoormiddag!! Jules was ook van de partij en mocht mee stappen over de blokken!


 
 Sommige kleuters hadden zin om te zwemmen...
Anderen maakten een hoge toren met de blokken! Jules was niet bang en ging er bovenop zitten!!
We maakten een leuke stokpop om mee te nemen naar huis!! 




Volgende week maken we kennis met rupsje nooitgenoeg! Hij heeft veel te vertellen over de dagen van de week en het fruit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten